pátek, ledna 18, 2019

Slaný závin z listového těsta

Přeji krásný pátek všem :) Dnes přicházím s receptem na můj nejoblíbenější a chutný slaný závin.



Budeme potřebovat:
  • Listové těsto
  • Paprika
  • 3 rajčata
  • 2 cibule
  • 150g eidamu
  • 100g nivy
  • Bylinky
  • Steakové koření
  • Pepř
  • Žloutek na potření
  • Semínka na ozdobení



Rajčata, papriku a cibuli nakrájíme na tenké plátky. Sýry na jemno nastrouháme. Těsto vyválíme na tenké pláty. 
Na spod nasypeme eidam. Na ten klademe rajčata, papriku a cibuli. Okořeníme dle chuti. V létě používám čerstvé bylinky (libeček, oregano, bazalku) teď použiji sušené. Steakové koření a pepř nesmí chybět. To je pro mě takové univerzální koření, které dávám všude. Sůl nedávám, jelikož niva je dostatečně slaná. Na vrch nasypeme zbytek eidamu. Dokonale zavineme, aby nám náplň nikde nevytekla. 



Potřeme žloutkem a posypeme semínky. Jakými, to je jen na Vás. Já použila ty, které jsem zrovna měla doma. Slunečnicová a chia semínka Jinak se dají použít snad všechny semínka.

Vložíme do předem předehřáté trouby a pečeme na 220°C cca 20 minut.

Přeji dobré chutnání :)


1 komentář:

  1. Tohle mám nejraději, takové věci. Mňam. Já dělám klasiku, že potřu těsto kečupem smíchaným s česnekem. Dám na to salám, sýr, rajčata a nějaké koření.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý Váš komentář :)
Nebojte se říct, cokoli. Přijímám chválu, ale i kritiku.