středa, ledna 14, 2015

Polentová pizza

Hezké úterý všem. V komentářích jsem četla, že byste chtěli nějaké recepty. Dnešní článek bude tedy recept na rychlý oběd nebo véču. Polentu jsem donedávna neznala, ale jakmile jsem ji ochutnala věděla jsem, že se s ní bude dát dělat tolik věcí. Třeba falešná pizza.

Na základ
500 ml vody
200 g polenty

Na směs
Rajčatový protlak s bazalkou
Čerstvou bazalku
4 rajčata
2 menší cibule
Tofu
Goudu
Nivu
Koření na pizzu
Bylinkovou sůl
Olivový olej

Na olivovém oleji si do zlatova osmahneme na kostky nakrájené tofu a menší cibuli.

Do většího hrnce nalijeme vodu a dáme vařit.  Když se voda dostane do varu za stálého míchání vsypáváme polentu. Mícháme do té doby, dokud se z polenty nestane hustá kaše.

Mezitím si vyložíme plech pečícím papírem a pro jistotu papír vytřeme olivovým olejem.

Kaši necháme trochu vychladnout a po sléze nanášíme na plech. Rozetřeme škrabkou, abychom měli rovnoměrnou vrstvu. Můžeme dotvarovat vlhkýma rukama. Lépe se pracuje s teplou než se studenou polentou. Studená se začíná drolit.


Celou polentovou placku pomažeme bazalkovým protlakem. Já jsem použila ten od Alnatury, jelikož se mi osvědčil jako nejlepší. Placku obložíme na kolečka nakrájenými rajčaty a na tenké plátky nakrájenou cibulí. Posypeme čerstvou bazalkou a přidáme tofu směs, kterou jsme si připravili. Okořeníme dle chuti kořením na pizzu a bylinkovou solí. Nakonec celé zasypeme nastrouhanou nivou a goudou.

Pečeme v předehřáté troubě na 220 stupňů cca. 20 minut.


Co vy a polenta? Znáte nebo jste ji ještě neochutnali?

14 komentářů:

  1. Pizzu miluju, ať pravou nebo falešnou :-D Tahle vypadá moc dobře.
    Polentu jsem ještě nikdy nejedla. Jak to chutná? Dá se k něčemu přirovnat ta chuť?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak chutí, tak vzhledově bych to přirovnala ke kuskusu. Sama o sobě nemá žádnou výraznou chuť. Neosolená nebo nevařená v zeleninovém vývaru chutná trochu jako kukuřičné lupínky.

      Vymazat
  2. Už jsem to slovo slyšela, ale nikdy jsem to neochutnala :D Ale jestli to přirovnáváš ke kuskusu, tak ten mi chutná moc
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  3. tak polentovou pizzu jsem ještě neměla, knedlíky jo a nebyly špatný :)). Vypadá moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  4. Jee zlatíčko, polentu vůbec neznám, ale musím vyzkoušet. :) Děkuju za receptík :)

    OdpovědětVymazat
  5. Perfektní tip, vrchni ingredience bych si ještě upravila dle svého gusta, ale jinak, zkusím ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dá se tam dát v celku cokoli :) Pak dej vědět, jak to dopadlo.

      Vymazat
  6. Hmm polentu poslední dobou miluji, takže díky za lákavý recept

    OdpovědětVymazat
  7. mňam ^^
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý Váš komentář :)
Nebojte se říct, cokoli. Přijímám chválu, ale i kritiku.